Verslapping vraagt verscherping zomer 2021!

Het einde van de lockdown leek even nabij. De snel ingevoerde versoepelingen hebben duidelijk geleid tot verslapping bij de consument. Massaal zochten vooral jongeren elkaar weer op. Helaas bleken de georganiseerde ‘testen-voor-toegang’ in de praktijk niet goed te functioneren. Gevolg: Het aantal Nederlanders met Corona nam weer flink toe. De overheid besloot om een aantal versoepelingen tot 13 aug weer terug te draaien. Vooral horecabedrijven als clubs, bars en discotheken, waar veel mensen samenkomen en 1,5 meter niet langer de norm was, zijn weer dicht! Ook festivals kunnen voorlopig niet doorgaan. Een grote teleurstelling voor iedereen. Nederland ging weer op rood.

 Een alarmbel, ook voor de markt
Gelukkig is het aantal ziekenhuisopnames beperkt; dit komt doordat we in NL een enorme ‘vaccinatiesprong’ gemaakt hebben. Maar één ding is duidelijk: we zijn er blijkbaar nog niet. De alarmbel is afgegaan. Ook op de markt zullen we echt nog even moeten doorzetten met 1,5 meter afstand. En misschien nog wel iets meer. Geef samen klanten echt de ruimte om super veilig boodschappen te doen. Hoe begrijpelijk en menselijk het ook is dat consumenten losser worden in hun gedrag, we zullen op de markt de klant, de medewerkers en elkaar moeten blijven wijzen op de geldende coronarichtlijnen. De verslapping vraagt nu om extra verscherping van onze aandacht voor veiligheid. Niemand wil toch weer sluiten?

De CVAH heeft  een  A4-poster ‘Vier de zomer extra veilig op de markt!’ voor u ontwikkeld.

Deze poster en alle overige informatie over Corona richtlijnen en maatregelen op de markt vindt u op de CVAH-website.