Lokaal Vers Cadeaukaart: dé kans om je omzet te vergroten

“Deze actie van de Nationale Postcode Loterij gaat elke deelnemer nieuwe klanten opleveren.” De marketingexperts van marketingbureau Touch Incentive Marketing zijn enthousiast over de lokaal vers-cadeaukaart die de komende maanden bij honderdduizenden gezinnen in de bus zal vallen.

Nieuwe gezichten voor je kraam

“Het is dé kans voor een koopman om zijn clientèle flink uit te breiden. Hoe vaak komt zo’n kans voorbij? De cadeaukaart zorgt voor veel nieuwe gezichten voor je kraam. Het is dan aan jou als ondernemer om die nieuwe klanten voor je te winnen en vast te houden. Lukt je dat, dan heb je een structurele omzetverhoging. Je moet er dus nu bij zijn.”

Mei en juni: nu moet je knallen!

Met name de maanden mei en juni zijn aantrekkelijk voor vers-ondernemers om mee te doen aan de actie. De Nationale Postcode Loterij wijst dan extra veel winnaars aan die allemaal een vers cadeaubon ontvangen van een tientje. Stel je eens voor, dat zijn honderden winnaars per dorp, duizenden winnaars per stad en die gaan allemaal met die bon shoppen.

Grote toeloop

“Dan wil je toch als ondernemer dat ze zoveel mogelijk bij jou komen? Het is voor een vers-ondernemer een unieke marketingkans om tegen een minimale inspanning en investering – alles is voor je geregeld en de actie kost je in mei en juni maar 1 euro per ingeleverde bon – nieuwe klanten te werven. Ga zelf maar eens een marketingplan opzetten en uitvoeren, kijk eens wat je dan kwijt bent. Je moet dus wel gek zijn om niet mee te doen. Helemaal als je concurrent wel mee doet, want reken maar dat de vers-cadeaukaart zorgt voor een grote toeloop.”

Slimme ondernemers

“De actie is nog maar net van start maar ik zie nu al in meerdere plaatsen slimme ondernemers die groots adverteren dat de kaart bij hen kan worden ingeleverd, die hebben het begrepen en krijgen gegarandeerd een hoop nieuwe klanten. Soortgelijke acties hebben in het verleden al aangetoond dat het een ondernemer bepaald geen windeieren gelegd.”

Marktondernemers voor het eerst betrokken bij actie Postcode Loterij

Ook CVAH-voorzitter Henk Achterhuis is blij dat nu ook marktondernemers zijn betrokken met een grootschalige actie van de Nationale Postcode Loterij. “Normaal gesproken zijn het de winkeliers die voordeel genieten van de acties van de Postcode Loterij, nu kunnen ook de markthandelaren mee profiteren. Ondernemers, pak die kans!”

Mee doen aan de actie is heel eenvoudig. Je kunt er alles over lezen op de website van de CVAH. Klik hier en je bent binnen een half uur deelnemende ondernemer. Succes!